سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدوم ضد آفتاب بهتره؟ ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی؟

ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی هر دو برای محافظت از پوست عالی هستند و استفاده از آنها با وجود همه معایبی که دارند، بهتر از عدم مصرفشان می‌باشد. پس مهم‌ترین نکته خرید ضد آفتاب مناسب نوع پوست با SPF حداقل 30 و طیف اثر گسترده است؛ یعنی ضد آفتابی که بتواند از پوست در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کند.

طبق نظریه اکثر متخصصین پوست انتخاب بین ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی کاملا بستگی به سلیقه و معیارهای شخصی هر فرد دارد. هر کدام از این ضد آفتاب‌ها دارای مزایا و معایبی هستند و در نهایت می‌توان گفت که هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارد. شما فقط باید با مقایسه بین مزایا و معایب هر محصول، بسنجید که کدام نوع ضد آفتاب برای شما مناسب‌تر است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه مهم‌ترین تفاوت بین ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی را بیان کنیم، باید بگوییم که ضد آفتاب فیزیکی روی سطح پوست باقی می‌ماند و ضد آفتاب شیمیایی جذب پوست می‌شود. حالا این یعنی چه؟

ضد آفتاب فیزیکی حاوی مسدود کننده‌هایی است که یک سد دفاعی روی پوست تشکیل می‌دهند و اشعه‌های UV را از سطح پوست بازتاب می‌کنند.

در مقابل مسدود کننده‌هایی که در ضد آفتاب شیمیایی وجود دارند، جذب پوست می‌شوند. سپس اشعه‌های UV را نیز جذب کرده و انرژی آنها را تبدیل به انرژی گرمایی می‌کنند و بعد این گرما را از سطح پوست منعکس می‌سازند.

این ویژگی مهم‌ترین تفاوت بین ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی است که باعث شده هر کدام از این محصولات، مزایا و معایب خاص خود را به همراه داشته باشند.

در مقاله مقایسه ضد آفتاب فیزیکی با شیمیایی مزایا و معایب هر محصول به طور کامل بررسی و با یکدیگر مقایسه شده‌اند. برای انتخاب بین ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی توصیه می‌شود این مقاله را حتما مطالعه کنید.

 

بهترین ضد آفتاب های فیزیکی و شیمیایی موجود در بازار چه محصولاتی هستند؟

ضد آفتاب های فیزیکی و شیمیایی خوب خیلی زیادی در بازار وجود دارند که تعدادی از معروف‌ترین آنها عبارتند زا:

 

ضد آفتاب های درماتیپیک:

ضد آفتاب های درماتیپیک با SPF 50 از نوع ضد آفتاب های شیمیایی هستند. بافت سبک و زودجذب این ضد آفتاب های درماتیپیک و همچنین قیمت مناسبشان از جمله نقاط مثبت این محصولات به شمار می‌روند. برند درماتیپیک برای انواع مختلف پوست از خشک گرفته تا چرب و مستعد جوش، ضد آفتاب مناسب دارد:

ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک: برای پوست‌های خشک

ضد آفتاب فلویید مت درماتیپیک: برای پوست‌های چرب

ضد آفتاب آنتی آکنه درماتیپیک: مناسب برای پوست‌های مستعد جوش

ضد آفتاب ضدلک درماتیپیک: مخصوص پوست‌های مستعد لک

 

ضد آفتاب های ژیل بوته:

ضد آفتاب های مینرال سل اکتیو ژیل بوته با SPF 50 جزء یکی از بهترین ضد آفتاب‌های فیزیکی ساخت کشور فرانسه هستند. این ضد آفتاب‌ها به راحتی روی پوست پخش می‌شوند و جلوه کاملا مات و بافت بسیار سبکی دارند.

ضد آفتاب های ژیل بوته از نوع ضد آفتاب های رنگی هستند و یک کاور طبیعی و روزانه برای پوست به همراه دارند. این محصولات کاملا فاقد چربی بوده و مناسب برای انواع پوست می‌باشند. همچنین به علت نداشتن مسدود کننده‌های شیمیایی و ترکیبات حساسیت زا، می‌توانید از آنها برای دور چشم نیز استفاده کنید.

ضد آفتاب های مینرال ژیل بوته دارای دو رنگ بسیار زیبا هستند که هر دو جلوه‌ای نچرال و یکنواخت به پوست می‌بخشند: