سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل انجام بهترین و کاملترین روتین پوستی

 

1)   پاکسازی آرایش

اگر اهل آرایش یا استفاده از ضدآفتاب‌های رنگی و کرم پودری هستید، در مرحله اول باید آرایش خود را کاملا تمیز کنید. برای این منظور به یک محلول پاک کننده آرایشی مانند میسلار واتر نیاز دارد.

 

طرز استفاده:

مقداری میسلار واتر را روی پد پنبه‌ای بریزید. سپس پد را کمی روی صورت و چشمان خود نگه دارد تا مواد آرایشی در میسلار واتر حل شوند. سپس پد را با حرکات ملایم روی کل صورت بکشید تا آرایشتان پاک شود.

 

2)  شستشوی صورت با شوینده مناسب

بعد از استفاده از میسلار واتر نوبت به شستشوی صورت می‌رسد که برای این کار به شوینده مناسب نوع پوستتان نیاز دارید. شوینده‌ای که استفاده می‌کنید باید فاقد ترکیبات حساسیت زا و تحریک کننده پوست باشد و به طور کلی باعث خشکی بیش از حد پوست نشود.

توجه:اگر هیچ آرایشی ندارید، اولین مرحله روتین پوستی شما با شستشوی صورت آغاز می‌شود و نیازی به استفاده از میسلار واتر نیست.

 

طرز استفاده:

مقدار کافی از شوینده را روی پوست خیس صورت طی حرکات دورانی با ملایمت ماساژ دهید تا به خوبی کف کند. سپس آبکشی کنید.

 

3)  استفاده از تونر

استفاده از تونر یک مرحله بسیار مهم و ضروری در روتین انواع پوست‌ها است که اکثر افراد آن را نادیده می‌گیرند. تونر منافذ پوست را به صورت عمقی‌تر پاکسازی می‌کند تا دیگر هیچ آلودگی در پوست باقی نماند و منافذ آن مسدود نشوند. همچنین PH پوست را تنظیم کرده و به طور کلی پوست را برای جذب محصولات مراقبتی آماده می‌کند.

علاوه بر این تونرها می‌توانند بسته به نوعشان فواید دیگری نیز داشته باشند مانند خاصیت آبرسانی، ضدجوش، لایه برداری و ... . پس حتما به عنوان آخرین مرحله پاکسازی پوست، از تونر استفاده کنید تا پوستتان عمیقا پاکسازی و آماده برای ادامه مراحل در روتین پوستی شود.

تونر را حتما با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید، تونر پوست چرب بادی شاپ یک محصول بسیار عالی برای نوع پوست شما است. این تونر علاوه بر پاکسازی و تنظیم PH پوست، به تنظیم ترشح چربی و کاهش جوش‌های صورت نیز کمک می‌کند.

اگر پوستتان خشک و کم آب است، تونر آبرسان ویتامین e بادی شاپرا تهیه و استفاده کنید. این تونر به رفع خشکی پوست و افزایش لطافت و شادابی آن کمک می‌کند.

 

طرز استفاده:

کمی تونر روی پد پنبه‌ای بریزید و با ملایمت روی کل صورت (به جز دور چشم) بکشید.

 

4)  استفاده از محصولات سرمی

اکنون نوبت به استفاده از محصولات مراقبتی می‌رسد. محصولاتی که تکسچر سرمی دارند، باید در اولین مرحله استفاده شوند. سرم آبرسان، سرم‌های ضد جوش، سرم لایه بردار، سرم حاوی رتینول، ویتامین C و ... از جمله محصولاتی هستند که باید در این مرحله استفاده کنید.

 

طرز استفاده:

مقدار کافی از سرم را روی قسمت‌های مختلف صورت (به جز دور چشم) بزنید. سپس با ملایمت ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.