سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهم ترین ویژگی هایی که یک کرم ضد آفتاب باید داشته باشد، چیست؟

همانطور که می‌دانید امروزه بیش از گذشته روی مصرف ضد آفتاب تاکید می‌شود. طبق گفته متخصصین پوست اگر شما بخواهید فقط از یک محصول برای مراقبت از پوستتان استفاده کنید، بدون شک آن محصول باید ضد آفتاب باشد. 

اما مسلما اینکه شما از چه ضد آفتابی استفاده می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر ضد آفتاب شما باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا به عنوان یک ضد آفتاب خوب در نظر گرفته شود. دانستن این ویژگی‌ها قبل از خرید ضد آفتاب لازم و ضروری است.


یک ضد آفتاب خوب باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

1) ضد آفتاب باید مناسب نوع پوست شما باشد.

اولین و مهم‌ترین ویژگی در خرید ضد آفتاب، انتخاب محصولی است که دقیقا مناسب نوع پوست شما باشد. حالا سوال اصلی اینجاست که اگر این نکته را رعایت نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

پاسخ این سوال خیلی واضح است؛ اگر پوست چربی داشته باشید و از ضد آفتاب پوست خشک استفاده کنید، پوستتان چرب‌تر و براق‌تر می‌شود و اگر مستعد آکنه باشد، قطعا کلی جوش می‌زند!

برعکس اگر پوست خشکی داشته باشید و از ضد آفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنید، خشکی پوستتان تشدید می‌شود و ممکن است احساس کشیدگی شدید در پوستتان بکنید.

از طرفی ضد آفتاب محصولی است که شما هر روز به مقدار زیاد از آن استفاده می‌کنید. پس باید ضد آفتابی را انتخاب کنید که کاملا سازگار با نوع پوست شما باشد و مصرف روزانه آن برایتان آزاردهنده نباشد.

برای انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست چرب و خشک، پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز

معرفی ضد آفتاب خوب برای پوست خشک

 

2) اس پی اف ضد آفتاب باید حداقل 30 باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده و نظریه متخصصین پوست، ضد آفتاب روزانه شما باید دارای SPF حداقل 30 باشد. این مقدار SPF می‌تواند حدود 97% از اشعه‌های UVB را خنثی کند. بنابراین ضد آفتاب‌هایی که اس پی اف 30 یا 50 دارند، می‌توانند به خوبی از پوست محافظت کنند و ضد آفتاب‌های کاملا استانداردی هستند.

اگر با تعریف اس پی اف آشنایی ندارید، حتما مقاله اس پی اف چیست را مطالعه کنید تا با معنای دقیق اس پی اف و تفاوت بین مقادیر مختلف آن آشنا شوید.


3) ضد آفتاب باید طیف اثر گسترده داشته باشد.

فاکتور مهم دیگری که علاوه بر SPF باید به آن توجه کنید، طیف اثر ضد آفتاب است.

همانطور که می‌دانید اشعه‌های مختلفی از خورشید به سطح زمین می‌رسند که مضرترین آنها، اشعه‌های UVA و UVB هستند که هر کدام تاثیرات متفاوتی بر پوست دارند. 

به عنوان مثال اشعه‌های UVA عامل پیری زودرس و اشعه‌های UVB عامل اصلی آفتاب سوختگی هستند.

پس قطعا ضد آفتابی خوب است که بتواند از پوست در برابر هر دو نوع اشعه فرابنفش محافظت کند. چنین ضد آفتابی به اصطلاح طیف اثر گسترده دارد.

خبر خوب این است که همه ضد آفتاب‌های موجود در آرسس بیوتی دارای طیف اثر گسترده هستند و قدرت محافظت بسیار خوبی دارند. 

بنابراین در آرسس بیوتی تنها دغدغه شما باید انتخاب ضد آفتاب بر اساس نوع پوستتان باشد که در این باره نیز مشاورین آرسس با ارائه مشاوره تخصصی شما را راهنمایی می‌کنند.


و در آخر چندتا از پرفروش ترین ضد آفتاب‌های موجود در آرسس بیوتی عبارتند از:

ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین (مناسب انواع پوست)

ضد آفتاب فلوئید اوشن پروتکت کدلی (مناسب انواع پوست)

ضد آفتاب آنتی آکنه درماتیپیک (مناسب پوست‌های چرب مستعد آکنه)

ضد آفتاب پوست نرمال تا خشک اریکه